Rime

نگاهی به بازی Rime

همانطور که دیدیم تیم گیم تاکس هفته قبل به عنوان اولین قسمت از برنامه پلی تایم بازی Rime را مورد بررسی قرار داد, در صورتی که این نقد و بررسی ویدیویی را از دست دادید میتوانید قسمت اول پلی تایم را از اینجا مشاهده نمایید.

و اما میرسیم به نقد و بررسی متنی بازی Rime

تکیلا ورکس،سازنده پر افتخار بازی،اولین بار Rime را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و چشم انتظار حمایت بی نقص مایکروسافت بود ولی بعد از مدتی به دلیل اختلافات زیاد بین ورکس و مایکروسافت،Rime حمایت مایکروسافت را از دست داد و تصمیم به رفتن زیر سلطه Sony گرفت!
سونی قرار بود بازی را به صورت انحصاری برای PS4 بسازد.حمایت سونی هم مثل حمایت مایکروسافت بی نتیجه ماند و بعد از آن تکیلا ورکس در سال ۲۰۱۶ حقوق خود را از سونی دریافت و تصمیم به ساخت بازی برای پلتفرم  های ایکس باکس وان،پلی استیشن ۴ و پی سی گرفت.در نتیجه برای انتشار بازی با کمپانی های گری باکس و سیکس فوت قرار داد بست و حاصل آن قرار داد اکنون بازی Rime برای پلتفرم های مذکور میباشد.

Related image

اگر بررسی ویدیویی را تماشا کرده باشید می بینید که Rime داستان پسرکی کوچک است که پس از خراب شدن کشتی اش در جزیره شروع به ماجراجویی میکند و با معماهایی جالب و رمز آلود دست و پنجه نرم میکند؛بازیRime در واقع یک ماجراجویی بزرگ در جزیره ای به شکل پازل می باشد! شما در این بازی نقش پسرک را بر عهده دارید و باید با استفاده از هوش و ذهن خود و با کمی خلاقیت راهی برای رهایی یافتن از این معما ها پیدا کنید.سازندگان بازی اهمیت زیادی برای شاد جلوه دادن بازی انجام داده اند و همچنین اگر Rime را بازی کنید متوجه حضور پر رنگ صدا در آن می شوید.این بازی دارای گرافیک بسیار متنوع و خوش ساختی است که لذت بازی را برای شما دو چندان میکند!

نگاهی تخصصی تر به بازی Rime

سازنده بازی Rime کمپانی تکیلا ورکس می باشد که به کمک گری باکس و سیکس فوت این بازی را در تاریخ ۵ خرداد معادل ۲۶ می ۲۰۱۷،منتشر کرد.این بازی در سبک ماجراجویی و معمایی برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی منتشر شد.همانطور که در بررسی ویدیویی گفته شد اکثر منتقدین نمره خوبی را به این بازی داده اند به جز برخی از منتقدین که قبلا سابقه کج خلقی در نمره را داشته اند!
اکنون نگاهی به نمرات برخی از منتقدین نسب به بازی Rime می اندازیم:

دوال شاکرز(DualShockers): نمره ۹۰ از ۱۰۰

در عصر گیمی قرار داریم که رقابت باعث ایجاد بازی هایی با کیفیت شده است؛Rime خود را به گونه ای متفاوت از دیگر بازی ها قرار داده که می تواند خود را در این مجموعه مطرح کند.نمی توانیم بگوییم که بازی از داستانی جدید و اورجینال پیروی میکند چرا که قبلا این سری بازی ها را انجام دادیم و با برخی از آنها خاطره هم داریم!ولی Rime به دلیل محیطی با گرافیک عالی وصدا گذاری عالی که نشان میدهد کمپانی ورکس وقت زیادی را صرف آن کرده،خود را از دیگر بازی ها در ژانر ماجراجویی متفاوت نشان داده است؛Rime به صورتی است که شما هر از چند یک بار دلتنگ آن محیط فوق العاده خواهید شد!

گیم اینفورمر(Gameinformer):نمره ۸۰ از ۱۰۰

شاید سنجیده ترین پایان راه را Rime دارد چرا که در آخر متوجه اتفاقات افتاده در طول بازی خواهید شد و میفهمید که چه معنا یا مفهومی داشته اند. به شخصه پس از تمام کردن بازی، دوباره آن را شروع کرده و سعی کردم این بار با دید جدیدی سراغ آن بروم و حتی سعی کنم آیتم‌ها و مواردی را که جمع نکرده‌ام، به دست بیاورم. درست است که بسیاری از المان‌های بازی آشنا و شناخته‌شده هستند، ولی بازی به خوبی از تمام این موارد برای رسیدن به یک پایان‌بندی عالی بهره برده است.

پالی گان(Polygon):نمره ۶۵ از ۱۰۰

بازی Rimeبازی معمولی بود که نه من را شگفت زده و نه حس بدی به من وارد کرد.تنها پایان آن بود که Rime را کمی تاثیر گذار کرده بود و حس تلف کردن وقت را به من نداد.حس خاصی در دیگر لحظات بازی مرا متعجب نکرد؛تنها جلوه های بصری و صوتی این بازی بودند که به من انگیزه بازی دوباره را میدادند.تمامی المان ها در بازی معمولی بودند و همه این ویژگی ها دست به دست هم دادند تا از بازی Rime یک بازی معمولی درست کنند  

گیم اسپات(Gamespot): نمره ۶۰ از ۱۰۰

بازی Rime را اگر از لحاظ هنری و جلوه های بصری نگاه کنیم عالی است و قابلیت این را دارد که از حس آرامش در جهان اول،به مجازاتی سخت در جهان آخر برسد؛همچنین بازی از لحاظ صوتی بسیار فوق العاده است و می تواند تمامی حواس از جمله آرامش و ترس را در سما ایجاد کند و شما را از اوضاع محیط پیرامون خودتان در بازی مطلع سازد.ولی وقتی که Rime را با هم گروهی های خود یعنی بازی هایی مثل Shadow of the Colossus ، Ico و Journey که در این سبک ساخته شده اند مقایسه میکنیم،به ایراداتی که باعث شد این نمره از طرف ما به این بازی داده شود پی میبریم.ضعف در برخی از المان ها و پازل ها،مشکلاتی چون افت فریم در برخی مواقع از ایراداتی است که باعث شده تا بازی را تنها از چند وجه عالی سازد.

بررسی ویدیویی بازی Rime در قسمت اول برنامه Play Times

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *