TGC

جمع بندی رویداد TGC

رویداد TGC که از ۱۵ تیرماه آغاز به کار کرده بود عصر دیروز با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد. در ادامه نگاهی کوتاه به این رویداد و همچنین جمع بندی آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

رویداد Tehran game Conventiom که اولین دوره آن امسال در تهران برگزار شد عصر دیروز با برگزاری آئین اختتامیه در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما به کار خود پایان داد. در این رویداد افرادی سرشناس و صاحب نام در حوزه بازی و سرگرمی از ایران و همچنین شرکت های خارجی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، این رویداد که علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه عرضه تازه‌ترین دستاوردهای صنعت گیم ایران، فرصتی برای تعامل تخصصی و تجاری میان بازی‌سازان ایرانی و نمایندگان جهانی صنعت گیم فراهم آورده بود، ‌ پس از دو روز برگزاری فشرده کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی، با معرفی برترین بازی‌های ایرانی با قابلیت عرضه در بازار جهانی به کار خود پایان داد.

نکته جالب در داوری بازی‌های ایرانی در این رویداد، ترکیب کاملا خارجی هیأت داوران این رویداد متشکل از متخصصان بازی‌ساز و نشر بازی در بازار جهانی است که بر اساس نظر این داوران چهار بازی‌ای موفق به اخذ عنوان برترین‌ها شدند که کاملا نوآورانه مبتنی‌بر ایده‌های بومی طراحی و تولید شده‌اند.

برندگان:

  1. بازی “نگاره” برنده عنوان خلاقانه‌ترین بازی پی‌سی
  2. بازی “Live TV Tycoon” برنده عنوان خلاقانه‌ترین بازی موبایلی
  3. بازی “Run Dehghan Run” برنده عنوان بهترین بازی موبایل
  4. بازی “Grandom Overdrive” یا همان “خاله‌قزی” برنده عنوان برترین بازی پی‌سی

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (حسن کریمی) در اعلامیه ای گفت:

حضور ۲۳۰۰ نفری فعالان صنعت بازی، رویدادی باشکوه را رقم زد.

حسن کریمی قدوسی بیانیه و سخنرانی خود را در آیین اختتامیه رویداد TGC 2017 بدین صورت آغاز کرد: بالاخره تمام شد! این اولین قدم بازی سازان داخلی برای جهانی شدن بود. ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که سال گذشته که تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم، در طول این یک سال این همه پستی و بلندی‌ها را تجربه کنیم. اما با حضور ۲۳۰۰ نفری شما در رویداد این خستگی از بدن ما بیرون رفت و رویدادی باشکوه رقم خورد.
تقریبا می توان گفت تمام بازی سازان کشور وارد این همایش شدند. این نوید خوبی است چرا که نشان می‌دهد ما کارمان را درست انجام داده‌ایم.

امسال افتخار می کنیم که با یاری بیش از ۲۰ ناشر خارجی این بازی ها انتخاب شده‌اند. شاید خیلی از شما تعجب کنید بازی‌هایی که ناشرین و خریداران بین‌المللی انتخاب کرده‌اند، بازی‌هایی هستند که کاملا منطبق با محتوا و فرهنگ داخلی کشور تولید شده اند.

 

در زیر میتوانید گالری عکسی از این رویداد را مشاهده کنید.

در آخر نیز میتوانید با مراجعه به کانال رسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در  آپارات ویدئو های این مراسم را دنبال کنید.

منبع: ستاد خبری TGC

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *