گیم تاکس
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • اکس باکس
  • پلی استیشن
  • نینتندو
  • سوییچ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • اکس باکس
  • پلی استیشن
  • نینتندو
  • سوییچ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
گیم تاکس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی بررسی

بررسی بازی Painkiller (2025) – درد، این‌بار با طعم همکاری

معين زوار توسط معين زوار
چهارشنبه ۷ آبان ۰۴
در اکس باکس, بررسی, پلی استیشن, رایانه شخصی
985 0
0
بررسی بازی Painkiller (2025) – درد، این‌بار با طعم همکاری
19
اشتراک گذاری ها
16.5k
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

بازگشت از برزخ

بازی Painkiller جدید ساخته‌ی استودیو Anshar Studios بازآفرینی (Reimagining) عنوان کلاسیک سال ۲۰۰۴ از استودیوی People Can Fly است. درحالی‌که نسخه‌ی اصلی تجربه‌ای خطی و اکشن محور بود، نسخه ۲۰۲۵ مسیر متفاوتی را برگزیده و با تمرکز بر همکاری سه‌نفره (Co-op) و ساختاری شبیه شوترهای آرنا، سعی کرده روحی تازه به این نام باسابقه بدمد.

اما درست مانند دنیایی که در آن جریان دارد، Painkiller تازه در نوعی «برزخ» گرفتار است — نه آن‌قدر عالی که به بهشت بپیوندد، و نه آن‌قدر ضعیف که در جهنم فراموش شود. تیراندازی بازی لذت‌بخش است و گاهی می‌تواند آدرنالین را بالا ببرد، اما ضعف در طراحی مراحل و عمق سیستم‌ها مانع از آن می‌شود که به تجربه‌ای ماندگار تبدیل شود.


داستان؛ چهار روح گناهکار در نبرد با فرشتگان سقوط‌کرده

در این نسخه، دیگر از قهرمان اصلی نسخه‌ی ۲۰۰۴، Daniel Garner خبری نیست. بازیکن نقش یکی از چهار روح گناهکار را برعهده دارد که هرکدام به دلیلی در برزخ گرفتار شده‌اند. مأموریت آن‌ها توسط Metatron، صدای خدا، تعیین می‌شود: نابودی ارتش‌های Azazel، فرشته‌ای سقوط‌کرده که قصد دارد جنگ را به زمین بکشاند.

هر شخصیت ویژگی خاص خود را دارد؛ برای مثال یکی آسیب سلاح را افزایش می‌دهد و دیگری سلامت یا انرژی بیشتری دارد. این تفاوت‌ها باعث می‌شود بازیکن قبل از انتخاب شخصیت اصلی خود، چندین بار بین قهرمانان جابه‌جا شود تا مناسب‌ترین سبک بازی را پیدا کند.


ساختار مراحل و گیم‌پلی

Painkiller شامل ۹ مأموریت اصلی (Raid) در سه زیست‌بوم متفاوت است. علاوه بر آن، حالت Rogue Angel به‌صورت روگ‌لایک طراحی شده تا مراحل و اهداف متنوعی را با هم ترکیب کند. بازیکن با سلاح‌های نمادینی چون Painkiller (مخلوط‌کن دستی مخصوص شیاطین)، Stake Launcher و تفنگ شوری‌کن و برق وارد میدان می‌شود.

در طول بازی می‌توان با جمع‌آوری طلا و «روح‌های باستانی» (Ancient Souls) سلاح‌ها را ارتقا داد یا کارت‌هایی موسوم به Tarot Cards خریداری کرد که برای مدتی کوتاه قدرت‌های خاصی می‌دهند. بااین‌حال، سیستم ارتقا بسیار محدود و زمان‌بر است. منابع به‌سختی به دست می‌آیند و برای خرید کارت‌ها باید بارها مراحل را تکرار کنید.


حس شلیک و طراحی سلاح‌ها

بخش تیراندازی بی‌تردید بهترین بخش Painkiller است. صدای انفجار شات‌گان یا بازتاب انرژی سلاح‌های موشکی، حس قدرت و تخریب را به‌خوبی منتقل می‌کند.
هر سلاح قابلیت ارتقای شلیک ثانویه دارد، مثلاً می‌توانید پرتابگر نارنجک را به لانچر تیر متصل کنید یا مسلسل را به پرتاب‌کننده‌ی صاعقه تبدیل کنید. این تغییرات تنوع لذت‌بخشی ایجاد می‌کنند، هرچند محدودیت حمل تنها دو سلاح در هر مرحله، آزادی عمل بازیکن را کم کرده است.


مأموریت‌ها و تکرار در طراحی

هر Raid از چندین اتاق متوالی تشکیل شده است که باید در آن موج‌های بی‌پایان شیاطین را از بین ببرید. گاهی تنوعی جزئی با اهدافی مثل شارژکردن باتری خون، جمع‌آوری قفس‌های روح یا دفاع از نقاط خاص ایجاد می‌شود، اما در عمل بیشتر مأموریت‌ها به یک فرمول تکراری ختم می‌شوند.

با وجود این، وجود هوش مصنوعی هم‌تیمی‌ها (Bots) کمک می‌کند تا بازیکنانی که دوستانی برای Co-op ندارند، همچنان بتوانند مراحل را به‌خوبی تجربه کنند. این هم‌تیمی‌ها هوشمندانه رفتار می‌کنند و حتی هنگام زمین خوردن، به سرعت برای احیای شما اقدام می‌کنند.


محتوای کم و پاداش اندک

Painkiller با محتوایی نسبتاً محدود عرضه شده است. ۹ مرحله‌ی اصلی درمجموع حدود سه ساعت گیم‌پلی دارند و خبری از نبرد نهایی یا پایان‌بندی حماسی نیست.
حالت Rogue Angel تا حدی عمر بازی را افزایش می‌دهد، اما تکرار مراحل قبلی باعث می‌شود حس تازگی آن سریع از بین برود.

از سوی دیگر، پاداش‌ها و منابع بسیار محدودند و سیستم اقتصادی بازی بازیکن را مجبور به تکرار بی‌پایان مراحل برای پیشرفت می‌کند. اگرچه شاید هدف طراحان افزایش دوام بازی بوده، اما این تصمیم باعث خستگی زودهنگام می‌شود.


صدا، تصویر و هویت گمشده

موسیقی متال بازی هرچند متناسب با فضای جهنمی آن است، اما به‌سختی در ذهن می‌ماند. محیط‌ها نیز با وجود تفاوت نامی، شباهت زیادی به یکدیگر دارند و به‌ندرت حس حضور در دنیای برزخی را منتقل می‌کنند. بااین‌حال، طراحی شیاطین و مخصوصاً نبرد با سه رئیس نهایی از نکات مثبت و چشمگیر Painkiller به شمار می‌رود.


جمع‌بندی

Painkiller 2025 عنوانی متوسط در ژانر شوتر همکاری‌محور است. گیم‌پلی آن از نظر حس شلیک و طراحی سلاح‌ها جذاب است، اما ضعف در تنوع مراحل، کمبود محتوا و نبود روایت عمیق، مانع درخشش بازی می‌شود.

برای طرفداران نسخه‌ی اصلی، این Painkiller ممکن است کمی بیش از حد “بی‌درد” به نظر برسد. در حالی که برای چند ساعت می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما در مقایسه با عناوینی چون DOOM Eternal، حرف زیادی برای گفتن ندارد.

نقد و بررسی

Painkiller (2025)

۵۰ امتیاز

بازی **Painkiller 2025** بازسازی تازه‌ای از شوتر کلاسیک استودیوی People Can Fly است که این‌بار با محوریت همکاری سه‌نفره عرضه شده است. بازیکنان در نقش چهار روح گناهکار، باید با ارتش شیاطین در برزخ مبارزه کنند و سلاح‌های خود را ارتقا دهند. سیستم تیراندازی دقیق و طراحی صدای قوی، بزرگ‌ترین نقطه‌قوت بازی است. اما مراحل تکراری و محدودیت حمل تنها دو سلاح، تنوع گیم‌پلی را کاهش داده‌اند. محتوای بازی کم است و روایت آن عمق چندانی ندارد. در مجموع، Painkiller 2025 سرگرم‌کننده اما متوسط است و تنها برای علاقه‌مندان شوترهای Co-op ارزش تجربه دارد.

مثبت

  • تیراندازی پرانرژی و طراحی صوتی قدرتمند
  • سلاح‌های متنوع با حالت‌های شلیک قابل ارتقا
  • وجود هوش مصنوعی کارآمد برای بازی تک‌نفره
  • نبردهای رئیس (Boss Fights) با طراحی مناسب

منفی

  • تکرار مأموریت‌ها و کمبود محتوا
  • سیستم اقتصادی خسته‌کننده و زمان‌بر

تفکیک نقد و بررسی

  • امتیاز گیم تاکس ۰
برچسب ها: Anshar StudiosFPSPainkillerPlaion
پست قبلی

بررسی بازی The Outer Worlds 2 – جایی که انتخاب‌ها معنا پیدا می‌کنند

پست‌ بعدی

نقد بازی Bounty Star: The Morose Tale of Graveyard Clem – عدالت، انتقام و ماشین‌های مرگ

معين زوار

معين زوار

پست‌ بعدی
نقد بازی Bounty Star: The Morose Tale of Graveyard Clem – عدالت، انتقام و ماشین‌های مرگ

نقد بازی Bounty Star: The Morose Tale of Graveyard Clem – عدالت، انتقام و ماشین‌های مرگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
Sub Zero

ساب زیرو (Sub Zero) به Injustice 2 آمد

چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶
نقد و بررسی تخصصی واچ داگر دو (Watch Dogs 2)

نگاهی به واچ داگز دو (Watch Dogs 2)

جمعه ۱۶ تیر ۹۶
قول اسا بزرگ ولی تکراری

قول اسا بزرگ ولی تکراری

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷
Attack On titan 2 Review

Attack On titan 2 Review

سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶

سایت خبری گیم تاکس افتتاح شد

2
Limbo وInside در یک پک

Limbo وInside در یک پک

2
PS5

پیشگویی مایکل پچر: PS5 سونی قدرت بیشتری از XBOX ONE X مایکروسافت دارد

2
بازی جدید استدیو سازنده Infamous در E3 نبود اما سونی آن را تایید کرد

بازی جدید استدیو سازنده Infamous در E3 نبود اما سونی آن را تایید کرد

1
فهرست کامل مأموریت‌های ARC Raiders منتشر شد؛ فعلاً ۶۳ مأموریت برای انجام دادن داری

فهرست کامل مأموریت‌های ARC Raiders منتشر شد؛ فعلاً ۶۳ مأموریت برای انجام دادن داری

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
• آپدیت تازه Battlefield 6 لگد اسلحه‌ها رو اصلاح می‌کنه؛ تیراندازی بالاخره دقیق می‌شه

• آپدیت تازه Battlefield 6 لگد اسلحه‌ها رو اصلاح می‌کنه؛ تیراندازی بالاخره دقیق می‌شه

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
بعد از سال‌ها انتظار، قابلیت خانه‌سازی برای بازیکنان World of Warcraft از ۲ دسامبر میاد

بعد از سال‌ها انتظار، قابلیت خانه‌سازی برای بازیکنان World of Warcraft از ۲ دسامبر میاد

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
رئیس پلی‌استیشن می‌گه «بزرگ‌ترین بازی PS5 هنوز نیومده»؛ و همه دارن حدس می‌زنن منظورش چیه

رئیس پلی‌استیشن می‌گه «بزرگ‌ترین بازی PS5 هنوز نیومده»؛ و همه دارن حدس می‌زنن منظورش چیه

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴

توصیه شده

فهرست کامل مأموریت‌های ARC Raiders منتشر شد؛ فعلاً ۶۳ مأموریت برای انجام دادن داری

فهرست کامل مأموریت‌های ARC Raiders منتشر شد؛ فعلاً ۶۳ مأموریت برای انجام دادن داری

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
• آپدیت تازه Battlefield 6 لگد اسلحه‌ها رو اصلاح می‌کنه؛ تیراندازی بالاخره دقیق می‌شه

• آپدیت تازه Battlefield 6 لگد اسلحه‌ها رو اصلاح می‌کنه؛ تیراندازی بالاخره دقیق می‌شه

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
بعد از سال‌ها انتظار، قابلیت خانه‌سازی برای بازیکنان World of Warcraft از ۲ دسامبر میاد

بعد از سال‌ها انتظار، قابلیت خانه‌سازی برای بازیکنان World of Warcraft از ۲ دسامبر میاد

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
رئیس پلی‌استیشن می‌گه «بزرگ‌ترین بازی PS5 هنوز نیومده»؛ و همه دارن حدس می‌زنن منظورش چیه

رئیس پلی‌استیشن می‌گه «بزرگ‌ترین بازی PS5 هنوز نیومده»؛ و همه دارن حدس می‌زنن منظورش چیه

پنجشنبه ۲۲ آبان ۰۴
گیم تاکس

© 2017 <a href="#" title="تمامی اطلاعات محفوظ میباشد برای گیم تاکس تا 2025 معین زوار محفوظ می باشد.

Navigate Site

  • درباره ما
  • تماس با ما

Follow Us

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • اکس باکس
  • پلی استیشن
  • نینتندو
  • سوییچ

© 2017 <a href="#" title="تمامی اطلاعات محفوظ میباشد برای گیم تاکس تا 2025 معین زوار محفوظ می باشد.