نقدوبرسی DYNASTY WARRIORS 9

بازی های Warrior برای خود تبدیل به یک سبک شده اند که در دل آنها، سری بازی های Dyansty Warriors از شرکت Koei Tecmo سر سبد آنها به شمار می رود. اگر تا بحال تجربه بازی های Dynasty Warriors را نداشته اید، با خیالی آسوده می توان گفت که نسخه جدید آن، یعنی Dynasty Warriors 9 کامل ترین از این مجموعه است. هر نسخه از Dynasty Warriors توسعهای کوچک به نسخه های قبلی می دهد بدون آنکه در فرمول اصلی بازی تغییرات اساسی ایجاد کند. این یعنی بستری برای حفظ طرفداران و در عین حال ارائه فضایی آشنا برای کسانی که نسخه های قبلی بازی را دیده اند اما برای نوبت اول می خواهند این بازی را تجربه کنند.
طرفداران Dynasty Warriors کاملا با شخصیت های بازی آشنا خواهند بود. شخصیت هایی که حول محور سه امپراطوری تاریخی چین در بازی قرار دارند. از Cao Cao، Liu Bei، Dong Zhou، Lu Bu، Dian Wei گرفته تا چند کارکتر دیگر. آنقدر شخصیت های این سری بازی های گسترده شده که اگر با تاریخ چین تا حدودی آشنا نباشید، شاید مانند بازی Game of Thrones نتوانید حساب آنها را نگه دارید.
Dynasty Warriors پای ثابت بازی های Koei است اما می توانید کاملا مطمئن باشید که آنها در هر نسخه توسعه های خوبی را می افزایند و آنرا گسترش می دهند. Dynasty Warriors 9 خود از داشتن مد های مختلف رها کرده و این بار در یک تصمیم گیری درست، تمام سبک های گوناگون بازی را به نحوی مناسب در قالب یک مد ترکیب کرده اند که گیم پلی بازی را حذاب و متنوع کرده است. این واقعا خبر خوشایندی بود نسبت به Dynasty Warriors 8.
در این نسخه از بازی، مبارزه کمی فرق کرده اند.
دیگر شخصیت های وابسته به یک نوع سلاح نیستند و هر کارکتر می تواند با هر نوع سلاح موجود در بازی مبارزه کند. البته اگر با سلاح های ویژه هر کارکتر بازی کنید، امتیاز هایی خاص خواهید داشت. برای مثال Cao Cao ترجیح می دهد از شمشیر بلند یک دستی استفاده کند، Liu Bei از شمشیر های سریع در هر دست و … . این امکان واقعا به نحوه جنگیدن در شخصیت تنوع خوبی داده و بازی را جذاب تر از پیش کرده است. تازه اینکه هر سلاح که در نسخه های پیشین، مشخصات ثابتی داشتند را نیز در این نسخه کاملا حذف شده و در عوض شما با بدست آوردن جم ( Gem ) های گوناگون می توانید حتی عملکرد سلاح را تغییر دهید.
هر فصل از بازی یک ماموریت اصلی دارد که حتما بایستی انجام شود و در کنار آن چند ماموریت و فعالیت های فرعی موجود است تا کمک کند شما جنگ اصلی را به نفع خودتان متمایل کنید. بسیاری از این ماموریت ها کمک کردن با متحدین خود و یا باز پس گرفتن قلعه ها و شهر ها است که XP های خوبی را ارائه می دهند. البته گاهی اوقات انجام تمام این ماموریت فرعی آنقدر XP می دهند و شما را قوی می کند که جنگ های نهایی و اصلی زیادی ساده می شوند.
یکی از قوت های اصلی بازی این است که از این نسخه به بعد، Dynasty Warriors به یک بازی open world تبدیل شده و دیگر می توانید هر طور می خواهید کل دنیای آنرا بگردید. مناطق دیدنی، شکار کردن، آزاد سازی شهر ها، یافتن برج های مراقبت و … برخی از فعالیت هایی است که شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد و مزایای خوبی ارائه می دهند. اما کاش Dynasty Warriors 9 تعادل میان بزرگی دنیای خود با فضای های قصه گویی را به نحوی بهتر حفظ می کرد زیرا گاهی اوقات داستان شما را به یک یا چند نکته خاص بند می کند در حالی که دنیای گسترده زیبایی را دارد و اگر صرفا بخواهید داستان را دنبال کنید، بخش اعظمی از دنیا را به درستی نخواهید دید. پیغام های مستمر بازی که “باید اینجا باشی” یا “جنگ اونجاست” و … را هم اضافه کنید، کمی اعصاب خراب کن است که خود بازی انگار نمی خواهد شما زیبایی های دنیا آنرا در آرامش ببنید.
در مجموع تمرکز اصلی این بازی بر روی مبارزه و جنگ های عظیم آن است که به خوبی آن را ارائه می دهد. Dynasty Warriors همواره راجع به مبارزه همزمان با ده ها دشمن بوده و مبارزات آن واقعا روان و لذت بخش است. تنها نکته منفی در باره مبارزات می توان به آسان بودن آنها اشاره کرد و شاید تنها اولین جنگ کمی بازیکن ها را به چالش بکشاند، همانطور که گفته شد شاید این بخاطر وجود XP فراوان در دنیا است. اگر Koei بتواند کمی آنرا متعادل کند، این بازی حذابیت خود را به اوج شاید برساند.
چه طرفدار سبک بازی های Warriors باشید یا نباشید، هیچ شکی نیست که سری بازی های Dynasty Warriors بسیار لذت بخش اند. Dynasty Warriors 9 امکانات بسیاری را ارائه می دهد و طیف گسترده ای از شخصیت ها را به صحنه می آورد و در کل مبارزات عظیم آن حس خوبی را می دهد. این بازی هر آنجه که انتظار آن را از یک بازی Dynasty Warriors دارید را بخویی ارائه می دهد.
آمتیاز کلی ما به بازی نمره خوب ۸ میباشذ

—————————————————————————————————————

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *