قول اسا بزرگ ولی تکراری

نگذارید قیمت زیاد بازی که در حد یک بازی AAA هست شما را گمراه کند، واقعیت اینجاست که Extinction بازی خوبی نیست. تقریبا هیچ چیزی در بازی با کیفیت طراحی نشده است و حتی ویدیو های داستانی بازی هم خوب طراحی نشده اند. کشف این ماجرا که بازی Extinction کیفیت پایینی دارد خیر بسیار بدی است زیرا با داشتن تریلر های جالب همه منتظر یک بازی جذاب، با مبارزات عظیم و کلی هیجان بوده اند اما متاسفانه از هیچ خبری از این ها نیست.
بازی Extinction با کمی امیدواری شروع می شود. جنگجویی که دیوار ها را بالا می رود و با سرعت در هوا حرکت می کند و با استفاده از این قدرت های ماورا با هیولا های عظیم مبارزه می کنید. لازم است در ابتدا پا های هیولا ها را از بین ببرید و برخی اوقات از زره های آهنی آنها عبور کنید تا سر انجام به بالای سر آنها برسید تا آنها را به طور کل نابود کنید. بازی بسیار حال و هوای داستان Attack on Titan را دارد و شما حتی از شلاقی بلند مانند آن داستان، بهره خواهید برد. همانطور که اشاره شد این لحظه های اولیه بازی که با هیولا های غول آسا روبرو می شوید و تلاش به از پای در آوردن آنها می کنید، می تواند جذاب باشد، اما در کمتر از ۱۵ دقیقه به سرعت از کیفیت بازی کاسته می شود و وارد یک چرخه بسیار تکرار کننده و کسل کننده ای خواهید شد که خیلی نا امید کننده است.
هیجان مبارزه با هیولا های غول آسا به سرعت کم می شود و شما درگیر همان کار های تکراری خواهید شد. از بین بردن زره آنها، قطع پای آنها، رسیدن به گردن غول و سر انجام قطع کردن سر از بدن او. حالا همین را تکرار کنید با دو غول، حالا با سه غول، حالا یکی از غول ها کمی زره بیشتری دارد. منظور را فکر کنم گرفته باشید. اغلب اوقات یک ضربه از سوی هیولا منجر به مرگ لحظه ای خواهد شد و شما خیلی راهی برای دفاع از خود ندارید. هیولا ها هم آنقدر بزرگ اند که خیلی وقت ها اصلا متوجه نخواهید شد آنها صربه را می خواهند به شما بزنند. بله، یک نقطه کوچک قرمز رنگ به شما هشدار ضربه می دهد اما آنقدر مشغول پرش و جا خالی دادن هستید که اصلا اغلب متوجه آن تقطه هم نخواهید شد.
اگر کشته شوید، دوباره در محل اول مرحله ظاهر خواهید شد اما تمام قدرت های بدست آمده شخصیت شما سر جای خود باقی مانده است و هیولا ها همچنان در حال نابود کردن شهر است. ماجرا از این قرار است که در مراحل ساختمان هایی قرار دارند که در صورت نابودن شدن همه آنها توسط غول ها، ماموریت شما به طور کل شکست می خورد. حال اغلب اوقات زمانی که شما کشته شده اید و در محل ابتدا و دور مرحله ظاهر شده اید، تا به غول ها دوباره برسید آنها خیلی راحت در حال نابود کردن ساختمان ها هستند و خیلی وقت ها کلی زمان می گذارید به یک قدمی آنها مجددا می رسید اما در همان لحظه آخرین ساختمان نابود می شود و شما بی خودی این همه به سرعت تلاش کرده بودید دوباره به هیولا ها برسید.
Extinction توسط شرکت Iron Galaxy طراحی شده است که تجربه خوبی در ساخت بازی های مبارزه ای دارند و این ویژگی در صحنه های مبارزاتی بازی قابل مشاهده است اما جالبی ماجرا اینجاست که اصلا هیچ یک از مبارزات عادی بازی اصلا دلچسب نیستند زیرا دشمن های کوچک در مقابل آن هیولا های عظیم یک شوخی بزرگ اند. غول ها هم که اصلا آن کمبو ها روی آنها تاثیری ندارد و با این کار Iron Galaxy کلی تجربه ارزشمند خود را اتلاف کرده است. حالا جالب تر از این ماجرا این است که اگر فکر کرده اید ضربه های محکم شما که پای یک غول را قطع می کند به راحتی یک دشمن کوچک را از پای در می آورد، اشتباه فکر کرده اید و آن ضربه های محکم تنها بخشی از جان آنها را کاهش می دهد.
یکی از بزرگترین اشکالات بازی، ساخت تصادفی بودن مراحل و حتی ماموریت های داستانی آن است. دنیا هایی که در آن ساخت تصادفی ( procedurally generated environments ) انجام می شود، ماجرای جدیدی نیست و خیلی از بازی ها به خوبی در دنیا های خود از آن بهره می برند اما استفاده از این تکنیک در کل بازی و حتی در ماموریت های داستانی کمی تنبلی به شمار می آید و همان بی کیفیتی و بی سلیقه بودن Extinction را به اثبات می رساند.
Extinction دائما به خود ضربه می زند و واقعا متاسف شده ایم که آنقدر ایده های خوب این بازی در زیر آوار یک بازی بی کیفیت و تکراری دفن شده اند. حتی اگر قیمت این بازی ۲۰ دلار بود آنقدر به آن گیر نمی دادیم اما این بازی را نهایتا می شود یک ساعت بازی کرد و پس از آن همه چیز تکراری است.
امتیلز کلی بازی : ۷

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *