نقدوبرسی SAO: Fatal Bullet

بازی Sword Art Online: Fatal Bullet با به روز رسانی جدید امسال برای علاقه مندان پر و پا قرص آن منتشر شد اما دیگر خبری از محیط های افسانه ای با شمشیر ها و تبر ها دیگر نیست بلکه این دفعه مسلسل ها، موشک ها و سایر اسلحه ها جای آنها را گرفته اند. Fatal Bullet، یک RPG سوم شخص است که تکرار مراحل و بدست آوردن انواع قدرت ها و اسلحه ها در آن حرف اول را می زند. Sword Art Online مانند بازی هایی همچون Destiny تمرکز زیادی بر روی سیستم Looting دارد و هر چقدر در آن زمان بیشتری بگذارید، قدرت شما بیشتر می شود.

در Sword Art Online، بر خلاف بازی های گذشته گیمر های در نقش ثابتی بازی نخواهند کرد و دیگر خبری از Kirito نیست، بلکه می توایند شخصیت خودتان را ایجاد کنید و او را تقویت نمایید. این تغییر مهم جز نیاز های اصلی طرفداران این سری بازی ها بود و Kirito تنها نقش مکمل در کنار شخصیت ساخته شما خواهد داشت. این تغییر به گیمر ها کمک خواهد کرد داستان را
آنگونه که می خواهند تغییر دهند و حتی علاقه مندان به سبک بازی های Sword Art Online دیگر لازم ندارند که از تمامی داستان های Kirito و یارانش مطلع باشند.

قصه پیرامون رشد شخصیت ساخته شده شماست و رشد او به عنوان یک بازیکن آنلاین Gun Gale است. در ابتدای بازی شما تازه کار هستید که توسط دوست قدیمی به این بازی که از نوع واقعیت مجازی است، معرفی می شوید. در این حین شما با یک هوش مصنوعی نادر آشنا خواهید شد که تمامی دیگر شرکت کنندگان شما را برای بدست آوردن آن، هدف اصلی خود قرار می دهند.

داستان بازی و نویسندگی آن جالب است اما تنها نکته منفی آن، عدم تاثیرگذاری تصمیمات شخصیت شما در روند اصلی داستان است. در طول بازی لازم است در مکالمات خود تصمیم گیرید کنید و آنطور که می خواهید جواب بدهید، اما آنطور که به نظر ما آمد، تمام گزینه ها گفتن یک جمله به روش های گوناگون بود و عملا هیچ تفاوت چندانی ندارند.
از لحاظ گیم پلی، بازی به اوج خود می رسد. می توانید از طیف گسترده ای اسلحه انتخاب کنید و کلی حرکت جدید یاد بگیرید. نقش خودتان را در تیم هم انتخاب کردن خیلی مهمه، می توانید با سرعت در خط تهاجمی تیم باشید و دائما در حال تیر اندازی باشید یا می توان در نقش کمک امدادی تیم بود و به مصدومان تیم برسید. فضای زیادی به انتخاب سبک و تعیین قدرت های کارکتر ها داده شده است که می تواند ساعت های پر هیجانی را به همراه داشته باشد.
تیر اندازی در Fatal Bullet بسیار زیاد خواهد بود و این هم خوب است هم بد. مبارزات بسیار لذت بخش اند اما به دلیل نداشتن هیچ گونه Aim Assist در زمان زوم، گاهی اوقات و به خصوص در صحنه هایی که دشمن ها زیاد می شوند و یا نیاز به سرعت است، موفق بودن در تیر اندازی با کمی دشواری همراه می شود. اما این کاملا بد نیست زیرا اصلا نباید Sword Art را مانند دیگر شوتر ها مقایسه کرد، این بازی تمرکز بر روی بدون زوم بازی کردن دارد و آنجاست که لذت مبارزه ها را خواهید فهمید. شاید این شیوه به مزاج همه خوش نیاید اما با داشتن حرکت های پرشی و آکروباتیک خاص، این بازی توانسته ترکیبی ایجاد کند از بازی های شوتر و ادونچر.
Sword Art Online را می توان به چند روش بازی کرد. کمیپین ۴۰ ساعته، چند نفره Versus و Co-op. تمام این ها باعث می شود این بازی تنوع خوبی را به همراه داشته باشد و ساعت ها یک یا چندین نفر را سرگرم کند. به راحتی می توان گفت که Sword Art Online : Fatal Bullet کامل ترین از سری های آن است که علاوه بر داستان جالب، توانسته ترکیب چند سبک بازی را در خود جای دهد و قطعا خود در دل تمام طرفداران Anime قرار دهد.
امتیاز بازی ۸.۵

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *