دنیای رنگارنگ بازی زیبا

سری Atelier با عرضه این سه‌گانه روند نسبتا نزولی را نسبت به سال‌های طلایی خود در نسخه‌های نسل قبلی کنسول‌ها داشته و برای اینکه دوباره احیا شود نیاز به یک سه‌گانه جدید با برطرف کردن مشکلات فعلی دارد. در بین سه گانه Mysterious کماکان بازی اول یعنی Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book گل سر سبد ماجراست و آخرین عنوان این سه گانه یعنی بازی فعلی، پایانی نه‌چندان مناسب برای این سری محسوب می‌شود که فقط می‌تواند طرفداران دوآتیشه این سری و البته دوستداران نقش‌آفرینی‌های نوبتی را راضی نگه‌دارد.
بازی Atelier Lydie & Suelle : The Alchemists and the Mysterious Paintings، آخرین بازی در سری سه گانه Atelier می باشد. کسانی که دو بازی اول این سری یعنی Atelier Sophie و Atelier Firis را بازی کرده باشند با روند کلی داستانی بازی و سبک داستان پردازی آن آشنا خواهند اما تغییراتی در گیم پلی بازی مشاهده خواهند کرد. بزرگترین تغییر این بازی خارج شدن از سبک Open World است که در نسخه دوم بازی معرفی شده بود و بازی به سبک نسخه یک آن، به سفر میان نقشه های جداگانه می پردازد.
داستان بازی در مورد دو خواهر دو قلو با نام های Lydie و Suelle است که با هم یک کیمیاگری راه انداخته اند اما کسب و کار آنها وضعیت خوبی ندارد و دلیل اصلی آن ولخرجی پدر آنها است و این دو خواهر دائما در تکاپو برای بدست آوردن هزینه های زندگی هستند. ناگهان فرصت طلایی بوجود می آید و امپراطور اعلام می کند که به کیمیاگران رتبه بندی خواهند داد و به برترین آنها کمک هزینه هایی جذاب و جوایزی ارزنده تعلق خواهد گرفت. در این لحظه است که این دو قلو تصمیم می گیرند بالاترین رتبه را بدست آورند.
برای رسیدن به بالا رتبه میان کیمیاگران، گیمر ها بایستی Lydie و Suelle را با استفاده از یافتن ترکبیات خاص، دانش کیمیاگری آنها را ارتقا دهند. این ماموریت ها بخش عظیمی از بازی را فرا می گیرد که در آن برای بدست آوردن با کیفیت ترین مواد لازم است به جا های خطرناک سفر کنید، با هیولا های گوناگون مبارزه کنید، کمک ساکنین شهر ها کنید و در کل هر کاری انجام دهید تا رتبه خود افزایش دهید و در مسیر درآمد کسب کنید. ترکیب مواد مختلف و ساختن موادی خاص و جدید از بخش های لذت بخش بازی است که با استفاده از فرمول های گوناگون و گاهی سعی و خطا، به بهترین ترکیب ها خواهید رسید.
همانطور که اشاره شد برای یافتن مواد لازم، بایستی به نقاط گوناگون سرزمین سفر کنید و به شهر های اطراف سر بزنید. اما گاهی اوقات این مواد در سرزمین یافت نمی شوند و تنها در فضا های خاص رشد می کنند. اینجاست که نقاشی های اسرار آمیز که به سبک بازی جدید اضافه شده اند، نقش خود را ایفا می کنند. دو خواهر با وارد شدن به این نقاشی ها به فضا های عجیب منتقل می شوند. از زمینی ترسناک با تم هالوین تا در اعماق دریا، این فضا ها جای رشد موادی بسیار خاص هستند و هر کدام با خود چالش های خاصی را به همراه دارند.
مبارزه های بازی خیلی پیچیده نیستند و به خصوص در اوایل بازی زیادی هم راحتند. سبک مبارزات به سبک نوبتی است که دو خواهر با استفاده از فنونی که جدید آموخته اند و یا برخی مواد که در دنیا یافته اند به مبارزه خواهند پرداخت. با پیشرفت بازی، به گروه Lydie و Suelle، کارکتر های دیگری هم اضافه می شوند که می توانید از آنها در مبارزه ها استفاده کنید. در کل شما با شش کارکتر قادر به بازی خواهید بود که هر کدام شخصیت و روش مبارزه خاص خود را دارد و از کسل شدن مبارزات تا حدودی جلو گیری می کند، هر چند که گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد.
از لحاظ گرافیکی، این بازی سطح متوسطی دارد. سبک نمایشی بازی به صورت Anime است و تمامی فضا ها از ترکیبات رنگی بسیار زیبایی برخوردار می باشد اما می توانست از سطح بالاتری برخوردار باشد. یکی از نقص های عجیب بازی نبود دوبلاژ انگلیسی است که در این زمانه برای یک بازی بین المللی کمی تعجب آور است. صحبت ها تمام به ژاپنی هستند و ناچار اید از زیر نویس ماجرا را متوجه بشوید.
علاقه مندان به بازی های سبک ژاپنی و Anime از حال و هوای این بازی لذت خواهند برد و اتمام خوبی برای این سری از بازی های Atelier است. ای کاش بازی کمی عمق و سختی بیشتری داشت اما در دورانی پر از RPG های طولانی و پیچیده، سری بازی های Atelier شاید نفسی تازه و سبک باشد که گیمر ها هر از چند وقت به آن نیاز داشته باشند.
گیم‌پلی بازی دقیقا یک نقش‌آفرینی خالص ژاپنی است و برعکس عناوین امروزی که سعی کرده‌اند با ترکیب سبک اکشن و نقش‌آفرینی، مخاطبین عمومی‌تر را نسبت به خود جلب کنند، سازندگان در این بازی به نقش‌آفرینی نوبتی ژاپنی پایبند بوده‌اند. موردی که این‌ روز‌ها برای طرفداران این سبک کم پیدا می‌شود و از این حیث یک غنمیت به شمار می‌رود! اما نحوه مبارزات در این ژانر نقش‌آفرینی نوبتی به خوبی دو نسخه قبلی سه گانه Mysterious (سه‌گانه‌ای که بازی Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings در حقیقت پایان آن به حساب می‌آید) نیست.
امتیاز کلی بازی: ۷۹

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *