don’t starve review

وقتی که اسم بازی Survival به گوش می‌رسد اولین تصویری که از جلوی چشمان تان می گذرد این است که کاراکتر اصلی بازی در حال نبردی با سختی هرچه تمام تر در برابر هیولاهای کشنده است و دشمنان شیطان صفت او و چیزهای وحشتناک قصد نابود کردن او را دارند. حالا در عنوان جدیدی از  Kiel Entertainment یعنی بازی Don’t Starve شما می‎بینید که نجات یافتن در نوشیدن، دست شویی رفتن، خوردن حیوانات وحشی و ساختن سرپناه است آن هم در جایی که چیزی در آن وجود ندارد.

Don’t Starve ثابت می کند که اگر چیزهای اصلی واساسی زندگی را در قالب یک بازی در بیاورید یک عنوان Survival خوب به وجود می آید. حالا ما با هم به بررسی نکات مثبت و منفی این بازی می‌پردازیم.

در این قسمت نگاهی کلی خواهیم انداخت به گیم پلی بازی Don’t Starve. پس باید محیط زیبا و شگفت انگیز بازی را بشناسیم. محیطی خشن، سرد و بی روح که در انتظار شما خواهد بود تا شما را محک بزند، بهترین شرایطی که شما را ترغیب به زنده ماندن و نجات یافتن می‌کند  ساختاری سرد و بی روح ولی زیبا و کارتونی است که شما را دعوت می کند تا کرمچاله ها، دریاها و کوه ها را جست و جو کنید. اما این چیزها خیلی مهم نیست شروع شدن داستان جالب است، شما برروی زمین هستید و مردی جلوی شما ظاهر می‌شود و می‌گوید سلام رفیق وقت آن است که زنده بمانی و در کسری از ثانیه غیب می‌شود.حالا شما مانده اید و یک دنیا که هیچ نمی‌دانید باید به کجا بروید و چه کار کنید، همین محیط بازی را دوست داشتنی می‌کند و بازیکن را مهیا می‌سازد تا به دیدار دنیای Don’t Starve برود. با دیدن یک بوته می توانید آن را از جا بکنید و آن قدر به این کار ادامه دهید تا به منابع جدیدی دست یابید. بعد با یک دنیا روبرو می شود که در حال تاریک شدن است، بله در این بازی با یک چرخه‌ی آب و هوایی و گذشت زمان  جالبی طرف هستیم، وقتی شب می شود واقعا حس شب را به شما می دهد وشما قادر به دیدن چیزی نخواهید بود. پس چگونه از خود مراقبت کنید؟ به وسیله‌ی یکی از ابتدایی ترین کشف های بشر به نام آتش.

سیستم گیم پلی بازی بی نقص است و چرخه‌‎ی آب و هوایی و نقشه و قابلیت های دیگر مانند Crafting خیلی خوب کارشده است و توانایی ساخت و ساز در بازی به کمک شما می شتابد. بازی از حس القا از طریق رنگ و صدا استفاده کرده است و طراحی های جالبی در بازی دیده می‌شود البته بعضی از این قابلیت ها جای بهتر شدن دارد. موسیقی در بازی بسیار ساده، پویا و روان است و به شما کمک می‌کند از بازی لذت ببرید. از هرچیزی در بازی انواع متفاوتی وجود دارد، کاراکتر، هیولا، آتش، درخت و …

نکات مثبت : داستان جذاب – صداگذاری گوش نواز – گیم پلی سرگرم کننده

نکات منفی : ضعف در گرافیک

نمره: ۹۵

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *