با تیم گیم تاکس و نقد و بررسی یکی از بهرین و بی نقص ترین بازی های آرکید این نسل یعنی NBA 2K Playground 2 همراه باشید.
بی شک بازی های Simulation جای خود را دارند و هیچ چیز نمیتواند جای آنها را پر کند اما بازی های فوق العاده ی دیگری نیز هستنید که به صورت آرکید طراحی شده اند و هدف این بازی ها فقط خوش گذرانی و خندیدن و شاد شدن از بازی کردن آن هاست و نه چیز دیگری، چیزی که NBA 2K Playground 2 در آن بسیار خوب عمل کرده است البته بهتر است بگوییم در کل NBA 2K Playground در این زمینه خوب عمل میکند چه نسخه اول و چه این نسخه.
۲ NBA Playgrounds همواره درکنار گیمپلی، به مقولهی گرافیک نیز توجه بهسزایی داشته و علاوه بر آن، در سطح بالایی جای گرفته است. طراحی به اصطلاح «فان» یا همان فکاهی خودمان، محیط بازی را دقیقا با هدف سازنده و همچنین با خواستهی گیمر تطبیق داده و از جهتی طنزگونه بودنِ این عنوان را یدک میکشد؛ البته فقط تعریف و تمجید جالب نیست و باید به یکی از مشکلات بزرگی که علاوه بر ۲ NBA Playgrounds، گریبانگیر اکثر بازیهای ویدئویی شده، یعنی بهینهنبودن و سنگینبودن بازی برای اجرا روی سیستمهای متوسط و ضعیف اشاره کرد. ناگفته نماند، این مشکل روی کنسول مشاهده نمیشود و دلیل اصلی این ایراد، تجربهی این عنوان روی رایانههای شخصی است.
به طور پیشفرض، تمامی کاراکترها در بازی قفل هستند و بازیکن میبایست برای آزاد کردن آنها بازی کند و برنده مسابقه شود تا کارتهای جدیدی دریافت کند. نکتهای که در همینجا وجود دارد، این است که دلیل خاصی برای اینکار وجود ندارد، سازندهگان میتوانستند برای پرکردن حفرههای خالی گیمپلی و بازی از تاکتیکهای دیگری استفاده کنند؛ مانند قراردادن لیگ، تورنومنتهای بیشتر، مُدهای (حالت) مختلف و غیره، که میتوانست از به وجود آمدن این حالت بد و نه چندان جالب جلوگیری کند. باز کردن و پیدا کردن بازیکن مورد علاقه شاید ساعتها زمان ببرد، چرا که بستههای مربوط به کاراکترها کاملا شانسی بوده و هیچ بایدی پشتشان نیست. از سویی دیگر، هنگام انجام بازی متوجه میشوید که گیمپلی به اندازهی کافی روان و سریع است و از این جانب مشکلی دیده نمیشود. برخی عناصری که در گیمپلی برای جذاب کردن بازی برای گیمر در نظر گرفته شده نیز جالب است. شما با هر دریبل، پاس، شوت و یا هر حرکت دیگری میتوانید نوار مربوط به خود را، که در بالای صفحه وجود دارد، پُر کنید. با هر بار پر کردن نوار مذکور، قابلیتی به عنوان هدیه به شما داده میشود که میتوانید از آن برای برتری جستن نسبت به حریف استفاده کنید. انواع مختلفی از این تواناییها وجود دارد که هر یک بسته به نیاز شما کاربردی هستند. براساس موضوعی که در بالا گفتم، روان بودن گیمپلی بازی، سبب شده است تا هنگام انجام حرکات نمایشی و شوتهای تکنیکی، با روندی کند مواجه نشوید. دیده شده در برخی عناوین برای انجام برخی حرکات، یک تاخیر نسبی، هر چند کم، وجود دارد که آن حس و حال مربوط به هیجان به وجود آمده را از این طریق، از بین میبرد. خوشبختانه چنین چیزی مشاهده نشد و میتوان گفت NBA Playgrounds به عنوان بازی کمخرج، در حوزهی گیمپلی به میزان قابل توجهی موفق و خوب ظاهر شود؛ اگر از زاویهی دیگر بخواهیم به این مقوله نگاه کنیم، گیمپلی آرکید و سرگرمکنندهی بازی با پتانسیل بالایش توانسته ارضاکنندهی نیاز امروز آرکیدبازهایی باشد که تشنهی عنوانی برای سرگرمی هستند.