Titan Quest

نقد و بررسی بازی Titan Quest برای Nintendo Switch

بازی بسیار زیبای Titan Quest که چندی پیش برای موبایل ها عرضه شده بود حالا برای نینتندو سوییچ در دسترس است!

برای ورود به بازی باید ابتدا شخصیت مورد نظرتان را تعیین کنید. می‌توان گفت. بازی با دوربین استراتژی روایت می‌شود اما بازی به شما اجازه نمی‌دهد که با لمس کردن نقطه‌ای روی زمین کاراکترتان را حرکت دهید بلکه حتما می‌بایست از دسته‌ی مجازی روی تصویر استفاده کرد. متاسفانه عملکرد این دسته نیز چندان دقیق نیست و خیلی مواقع پیش می‌آید که جهت‌یابی اشتباه صورت می‌گیرد. همچنین تقریبا همیشه پس از برداشتن دست از روی صفحه، شخصیت اصلی بازهم مقداری به راه رفتن ادامه می‌دهد. با توجه به این کنترل پر ایراد بهتر است که دوربین در بیش‌ترین حالت دورنمایی قرار بگیرد. به‌خصوص که رابط کاربری بازی نیز شلوغ است و همچنین تسلط شما به محیط پیرامونی افزایش می‌یابد. البته نقشه‌ی کوچک بازی هم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نقشه محیط‌های اکتشاف نشده سیاه هستند و نقاط مهم با علامت‌های مختلف مشخص شده‌اند. البته متاسفانه برای گوشی‌های همراه چنین نقشه‌ای زیادی ریز است و ایراد دیگر این‌که علامت ماموریت‌هایی که به اتمام رسانده‌اید حذف نمی‌شوند که این ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.

مبارزات بازی

مبارزات بازی بسیار ساده هستند. تولیدکننده بازی مدعی است که این اثر در زیر مجموعه سبک Hack and slash هم قرار دارد اما واقعا شما برای اجرای اعمال استانداردی که در آن نوع بازی‌ها یافت می‌شود امکانات خاصی در اختیار ندارید. چراکه در نهایت هر سلاحی هم که در دست داشته باشید می‌بایست تنها یک دکمه را نگه دارید تا قهرمان بازی خودش با ضرباتی که چندضرب خاصی هم ندارند موجودات درون بازی را بکشد. چیزی که اغلب، سرنوشت مبارزات را  تعیین می‌کند، نه مهارت در مبارزه، بلکه انتخاب کلاس‌ها و قدرت‌های مناسب در زمان افزایش تراز و مدیریت صحیح لیست آیتم‌هایی است که جمع‌آوری کرده‌اید. البته این‌که از میان کلاس‌های موجود در بازی کدام را انتخاب کنید یا این‌که از میان صفاتی مانند سلامتی، قدرت بدنی، هوشمند و… کدام را انتخاب کنید شاید بیش‌تر به سلیقه شما و تجربیات قبلی‌تان از بازی‌های نقش‌آفرینی بستگی داشته باشد. همچنین بازی بر روی درجه سختی معمولی آن‌قدر چالش‌برانگیز نیست که بتوان گفت انتخاب یک صفت یا قدرت اشتباه ممکن است سرنوشت شما را تغییر دهد.

بخش فنی

بازی از نظر فنی قابل‌قبول است. محیط جهان باز، پوشش‌های گیاهی گوناگون، گردش کامل شبانه‌روز و نورپردازی پویا، شهرهای بزرگ و… همه تایید کننده این گزاره هستند. البته اگر دوربین بازی را بزرگ‌نمایی کنید‌ بافت مدل‌های سه‌بعدی شاید کمی آزاردهنده به نظر برسند.

داستان بازی

پیش‌تر گفتیم که داستان بازی جذابیت چندانی ندارد اما نباید از حق بگذریم که توسعه‌دهنده‌های بازی برای تک‌تک ماموریت‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند. در این بازی حتی برای مراحل جانبی دیالوگ ضبط شده و دیالوگ‌های نوشته شده و مطالبی که بیان می‌شوند نیز در نوع خود جالب هستند تا به انجام درخواست‌های مردم ترغیب شوید. هرچند به طبع در چنین بازی‌ای تقریبا همه‌چیز به برداشتن آیتمی خاص یا نابودی دشمنان خلاصه می‌شود. اما همین دشمنان و آیتم‌ها، بسیار متنوع و پرتعداد هستند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خویش را دارند.

حرف آخر

به جز چند مشکل کوچک در بافت ها و کمی شلوغ بودن HUD بازی ، همه چیز عالی میباشد و این بازی رو به شما توصیه میکنیم.

Verdict

There are some problems with textures and HUD is a little complicated but the game itself is amazing and enjoyable, we highly recommend it to you

نکات مثبت

گیم پلی جذاب

نکات منفی

مشکل در تکسچر ها

موسیقی ها میتوانست بهتر باشد

نمره گیم تاکس به Titan Quest Nintendo Switch

۸.۵/۱۰

 

سازندگان

توسعه دهنده : Iron Lore Entertainment, Demiurge Studios

ناشر : THQ

Who Made

Developer : Iron Lore Entertainment, Demiurge Studios

Publisher : THQ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *