نقد و بررسی graveyard keeper

امروزه بازی های سبک شبیه سازی یا همان Simulation بسیار محبوب شده و تقریبا گیمری نیست که از این سبک خوشش نیاید و علاقه مند نباشد ، همچنین سازندگان بازی های رایانه ای هم به این سبک یعنی شبیه سازی بسیار علاقه نشان دادند و شاهد این بودیم که سازندگان بزرگی دست به تولید انواع شبیه سازی ها کرده اند و بازی های زیادی در این سبک به بازار منتشر شد که خیلی از آن ها نیز موفق شده اند تا نمرات خوبی را کسب کنند مانند بازی Goat Simulator که واقعا بازی جذاب و جالبی بود و بسیاری مخاطب جذب کرد و حالا استدیوی دیگری به نام Lazy Bear games بازی ای در سبک شبیه سازی منتشر کرده است ولی شباهتی به بازی Goat Simulator ندارد! این بازی بیشتر شما را به یاد بازی های مدیریت شهر و سهر سازی می اندازد، با تیم گیم تاکس و نقد و بررسی بازی graveyard keeper همراه ما باشید.

بازی graveyard keeper از آن دسته از بازی هایی است که شاید شما در وهله اول کامل با مکانیزم و نحوه انجام گیم پلی آن راحت نباشید و فکر کنید که زیاد جذاب نیست و در آن غرق نشوید اما پس از گذشت ۴-۵ ساعت از بازی کردن تازه مکانیزم و گیم پلی آن را درک میکنید و با آن احساس راحتی میکنید و از بازی نهایت لذت را میبرید.

اگرچه تمام گیم پلی های بازی فوق العاده باشد اما یک بازی خوب به یک داستان قوی نیز احتیاج دارد و در graveyard keeper داستان بازی درباره این است که نقش اصلی بازی که شما وظ رریفه کنترل و بازی کردن با آن را دارید توسط یک تصادف یا یک ماشین میمیرد و در این قبرستان که بازی در آن جریان دارد از خواب بلند میشود و قضیه آنجا جالب می شود که هربار که از خواب بلند میشود یک داستان جدید و اتفاق جدید برای او یعنی شخصیت اصلی رخ میدهد و وظیفه شما این است که با کنترل او از قبرستان فرار کنید و راه منزل را پیدا کنید.

همچنین میتوانید کار های دیگری نیز انجام دهید، مثلا جنازه های داخل قبرستان را مرتب کنید و قبر بسازید و یا حتی چیز هایی که ساخته اید را بفروشید و پول در بیاورید، همانطور که گفتیم پس از ۴-۵ ساعت بازی کردن کاملا به آن عادت میکنید و لذت خواهید برد.

اما بازی به قدری بزرگ است که به همینجا خاتمه نمیابد و به عنوان مثال شما برای ساخت و ساز احتیاج به منابع دارید و برای کسب منابع دو راه دارید یا پول خرج کنید که کار عاقلانه ای نیست و یا راجع به منابع اطلاعات داشته باشید برای اینکه راجع به منابع اطلاعات داشته باشید تا بتوانید منابع خود را بسازید باید یکسری ماموریت انجام دهید تا این توانایی به کاراکتر شما داده شود ، این فقط یک بخش کوچک از بازی بود! شما تصور کنید که این بازی چقدر بزرگ و جذاب است.

جزییات در این بازی بسیار بالاست و تقریبا بالاترین سطح جزییات در این سبک از بازی ها و شبیه سازی ها را داراست که باعث زیبایی بازی و مهیج تر شدن بازی میشود و از همه مهمتر بازی را طولاتی میکند که این خودش یک نکته مثبت بسیار خوب است.

نکات مثبت :

خلاقانه بودن ایده بازی
جزییات بالا
مراحل فرعی خوب و زیبا

نکات منفی‌ :

تکراری شدن برخی از بخش های بازی
نبود موسیقی های لازم
سخت بودن کنترل بازی برای برخی از افراد

 

حرف آخر

بازی graveyard keeper یک بازی بسیار بزرگ و جالب است که شاید در نگاه اول تصور کنید که بازی کوچک است و زیاد جزییات ندارد اما این درست نیست و این بازی میتوانید برای ساعت ها شما را سرگرم کند. اگر اهل بازی کردن بازی های این سبکی و مدیریتی هستید حتما این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم.

Verdict

graveyard keeper is a Big and Great game which includes a lots of side missions and details which can entertain you for hours, in first look you might think that this is a small game with no details but that’s not true, if you’re a big fan of these type of games (managing games) we really recommend you to play this game

سازندگان : 

توسعه دهنده : Lazy Bear games

ناشر : TinyBuild

Who Made

Developer : Lazy Bear games

Publisher : TinyBuild

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *