نقدوبرسی de Blob2

بازی De Blob از شرکت THQ یکی از شگفتی های زمان خودش بود. بازی که هیچ کس بر روی آن حسابی باز نکرده بود اما زمانی که برای اولین بار شروع به بازی آن را می کردید، حس شادی و لذت از یک گیم را بطور واقع می توان حس کرد. De Blob 2 ادامه تمام آن خوبی ها بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی ابتدا برای دستگاه نینتندو و سپس بر روی سایر کنسول ها هم منتشر شد. چند روز پیش نیز شرکت THQ Nordic نسخه باز سازی شده De Blob 2 را بر روی کنسول های نسل حاضر منتشر کرد تا علاقه مندان به آن بتوانند مجددا سری به دنیای De Blob بزنند.

داستان از آنجایی شروع می شود که موجودات بامزه اما شرور بنام Inkies، رنگ را از دنیا دزدیدند و آنرا در تاریکی و سیاه سپیدی فرو برده اند. وظیفه شماست به عنوان یک Blob رنگی که رنگ را در جهان برگردانید و با پراکنده کردن رنگ خود به درخت ها، ساختمان ها و مردم، همه را دوباره شاد و خندان کنید. شاید این داستان کمی ساده و بچه گانه به نظر برسد اما باور کنید لذتی که در مراحل و معما های این بازی هست باعث می شود تا همواره از بازی کردن آن لذت ببرید.

مراحل De Blob 2 پر است از چالش هایی است که گاهی لازم است با دقت به آنها بپردازید و در کنار آن با Inky ها مبارزه کنید. لازم است برخی ساختمان ها و اشیا رنگ خاصی بگیرند و حتی پس از مرحله اول شما به دنیای ترکیب کردن رنگ ها معرفی خواهید شد تا دانش های کودکانه شما را مجددا نیاز داشته باشید تا بتوانید مثلا رنگ قهوه ای را از قرمز، زرد و آبی بسازید.

رنگ کردن کامل یک ساختمان ساکنین آنرا از سیاهی نجات خواهد داد و به شما زمان بیشتری را هدیه می دهد تا بتوانید ماموریت های اصلی مرحله را به پایان برسانید. قطب نمایی کاربردی در مراحل شما را به سمت رنگ های مورد نیاز هدایت خواهد، ویژگی که در نسخه اول De Blob نبود و خیلی ها را در مراحل دچار گیجی می کرد. مراحل بزرگ اند و در انواع محیط ها اتفاق می افتند از شهری یخ زده تا کارخانه نوشابه و این تنوع به لذت بازی بسیار می افزاید.

لذتی که در تماشای تغییر شهر از حالت خاکستری به محیطی رنگارنگ و شاد، هیچ وقت از بین نمی رود و در کنار آن موسیقی فوق العاده بازی که با رنگ های هم تغییر می کند، از ویژگی های خاص و زیبای De Blob 2 می باشد. در این نسخه از بازی بر خلاف نسخه اول آن مراحل ۲ بعدی برای تنوع در میان سایر مراحل قرار گرفته اند که این ایده خوب برای جلوگیری از خستگی گیمر ها است. De Blob 2 بازی است که مناسب همگان است که بی شک ساعت های خوشی را خلق خواهد کرد.

امتیاز کلی بازی ۹

اطلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *