Gravel Review

آنهایی که علاقه مند به ماشین سواری و مسابقات پر هیجان رالی هستند از بازی جدید شرکت Milestone لذت خواهند کرد. علاقه مندان مطمئنا خواهند دانست که شرکت Milestone بیش از ۲۰ سال است که تخصص ساخت بازی های ماشین سواری و مسابقات موتور سواری دارد و بازی هایی مشهوری چون Motogp، WRC و Ride را در پرونده کار های خود دارد. بازی Gravel تمرکز دارد بر ماشین سواری آرکید و گیمر ها را درگیر پیچیدگی های ماشین ها نمی کند. Gravel تجربه ای است لذت بخش در دنیای اتومبیل رانی آف رود و پیست.

یکی از بهترین ویژگی های Gravel سادگی در بازی کردن آن است. خیلی سریع و راحت می توان با چند تنظیم ساده مسابقه خود را آغاز کنید و حتی کلید های دسته اغلب به گزینه شاسی راست برای گاز دادن و شاسی چپ برای ترمز خلاصه می شود. این سادگی باعث می شود افرادی که برای اولین بار هم بخواهند وارد دنیای اتومبیل رانی بشوند، خیلی راحت به جذابیت های بازی برسند.

اما نگذارید سادکی کار با بازی شما را فریب دهد، مسابقات Gravel می توانند بسیار هیجانی شوند. صدای بازی فوق العاده است و غرش سنگین موتور ها را از ماشین های اطراف به وضوح خواهید شنید. همچنین گل و آب به اطراف پیست ها پرتاب می شود و شما به سرعت از لابه لای آنها رد خواهید شد. تمام این ها را در کنار حرکت های هجومی ماشین های کنترل شده توسط کامپیوتر بگذارید که دائما به دنبال راندن شما به بیرون از پیست اند و به زودی خواهید دید که Gravel آنقدر هم که تصور می کردید ساده نیست.

در Gravel می توانید در ۴ سبک گوناگون بازی کنید. Cross Country که لذت بخش ترین آنهاست، مسابقات نقطه به نقطه هستند که توان شما را محیط های ناهموار و پرش های بلند می آزماید. Wild Rush فضا های طبیعی را نگه می دارد اما در مسیر های کوتاه تر و به صورت چند دور هستند. Stadium Circuits گیمر ها را به محیط های بسته پیست های حرفه ای اتومبیلرانی می برد و در فضا های تنگ تر بایستی به دنبال عبور از سایر ماشین ها باشید. Speed Cross ترکیبی از مسیر های آسفالتی و خاکی هستند که بایستی گیمر ها به هر دو محیط کاملا مسلط باشند.

بیش از ۶۰ پیست گوناگون در Gravel قرار گرفته که این تعداد فوق العاده است و تنوع بسیار خوبی را به بازی می دهد. نقاط مختلف دنیا در Gravel به تصویر کشیده شده و از آفریقا، آلاسکا و شرق آسیا دیدن خواهید کرد. اقلب پیست ها خوب طراحی شده اند اما با توجه به سابقه درخشان شرکت Milestone شاید انتظار ما کاملا برآورده نشده و آن طوری که دلمان می خواست مسیر ها خاطره انگیز نیستند.
علاوه بر تنوع خوبی که پیست ها دارند، بازی Gravel تعداد زیادی اتومبیل ها از انواع شرکت های مشهور را داراست. پورشه، تویوتا، فورد و چندین شرکت دیگر ماشین ها خود را در این بازی به نمایش می گذارانند. می توان ماشین های بیشتری را با بدست آوردن Style Points باز کرد که این امتیازات از طریق بردن مسابقات و انجام موفق حرکات نمایشی بدست می آید. اما حرکات نمایشی در Gravel خفیف اند و بیشتر به پرش ها و دریفت ها خلاصه می شود.
بیشترین محتوای بازی Gravel در مد اصلی بازی است که Off-Road Masters نام دارد که یک دوره مسابقات دور دنیا است و هدف اصلی شما شکست دادن قهرمان فعلی مسابقات Sean Walker است. در اسن کمپین تک نفره ساعت ها گیم پلی خواهید داشت و از پیستی به پیست دیگری هدایت می شوید تا با تمام محیط های گوناگون Gravel کاملا آشنا شوید. یکی از بارز ترین ویژگی های داستانی Off-Road Masters، شخصیت پردازی آن است و علاوه بر شخصیت Walker تمام راننده های دیگر در بخش داستانی Gravel، شخصیت منحصر بفرد خود را دارند.

بخش چند نفره Gravel نیز از جذابیت های خوبی برخوردار است و علاوه بر داشتن سایر سبک های بازی که در فوق به آنها اشاره شد، سبک جالبی بنام King’s Rush نیز وجود دارد که نوعی King of the Hill است، با تفاوت این که برنده راننده ای است که بیشترین زمان بدون برخورد سایر ماشین ها به او را توانسته استقامت کند. این خیلی ایده جالب و لذت بخشی است فقط حیف که Gravel چند نفره لوکال را پشتیبانی نمی کند.
Gravel را می توان یک بازی اتومیبلرانی گفت که متناسب همه است چه آنهایی که جدی ماشین سواری را پیگیری می کنند و چه آنهایی که هر جند وقت حوس مسابقات اتومبیلرانی می کنند. با داشتن گرافیک خوب و صدا فوق العاده، بازی Gravel شما را به درون مسابقات پر هیجان اتومبیلرانی خواهد کشاند.

امتیاز کلی بازی ۷.۹

اطلاعات بازی:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *