PacMan Champion Edition 2 plus review

در دهه ۸۰ میلادی بازی Pac-Man انقلابی به پا کرد و سبک جدید از بازی های آرکید را به جهان معرفی کرد. در سالهای پس از انتشار اولیه Pac-Man این بازی به نمادی درخشان و شناخته شده در دنیای گیم تبدیل شد و هر چند وقت نسخه جدیدی از آن منتشر شد.  Pac-Man Championship Edition 2 Plus ادامه ای به این بازی افسانه ای است که علاوه بر حفظ شیرینی بازی اصلی آن، ویژگی های تازه ای را نیز اضافه کرده است.
گیم پلی در PCE2 به اصل بازی وفادار است و ساعت ها شما را در مشغول خوردن نقطه های بی شمار می کند در حالی که ۴ روح رنگی به دنبال شما می آیند. بزرگترین تفاوت این نسخه از Pac-Man، سرعت بازی است. در PCE2 همه چیز سریع تر است، شخصیت Pac-Man، روح ها، موسیقی و … که این ویژگی بازی را فوق العاده هیجانی می کند. شاید در ابتدا عادت کردن به این افزایش سرعت کمی دشوار باشد اما قلق آن که دستتان بیاید، به خوبی خواهید دید که این بهترین نسخه Pac-Man است.
سبک اصلی بازی Score Attack نام دارد که چالشی ۵ دقیقه ای است تا گیمر ها بتوانند در این مدت زمان بیشترین تعداد مرحله متوالی را طی کنند. در هر مرحله بایسی Pac-Man تمام نقطه ها را بخورد و پس از آن به میوه باز شده برسد، در این حین بایستی خیلی حواستون به آن ۴ روح باشد. به مخض رسیدن به میوه شما به مرحله بعدی راه می یابید. همانطور که اشاره شد این بازی فوق العاده سریع و هیجانی است و هر مرحله می تواند در کمتر از ۱۵ ثانیه تمام شود و خیلی سریع شما را وارد مرحله بعدی کند.
هر چند مرحله یکبار، به جای میوه، یک قرص قدرتی داده می شود که Pac-Man با خوردن آن باعث بیدار شدن روح های اضافی در مرحله می شود که به روح های قبلی می چسبند و نوعی قطار ایجاد می کنند. این قطار ها علاوه بر خطرناک بودن یک مزیت دارند و آن هم این است که مسیر بعدی حرکت روح را نشان می دهد و اگر Pac-Man بتواند مسیر این قطار را قطع کند باعث نابودی تمام روح های مرحله خواهد شد و امتیازات بونوس زیادی دریافت خواهید کرد. این یکی از تغییر های گیم پلی در بازی است که به خوبی به جذابیت آن افزوده است.

اما پشت گیم پلی Pac-Man Championship Edition 2 فکر شده است و با این سرعت سریع بازی، نکاتی هم در نظر گرفته شده است تا بازی خیلی سخت نشود. برای مثال دیگر برخورد به روح ها باعث باخت فوری نمی شود و تنها در صورتی که چندین بار به آنها برخورد کنید و آنها را عصبانی کنید هست که آنها Pac-Man را نابود کنند. هر مرحله سریعتر می می شود و شاید در دقیقه پنجم بازی، به سرعت های سرسام آور و بسیار هیجانی برسید که فوق العاده جذاب است.
تنوع خوبی در طراحی مراحل نیز در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن در برخی مراحل ابزار پرش و یا Teleport نیز قرار گرفته اند تا هر مرحله برای گیمر ها تازگی داشته باشد. در کنار این ویژگی ها می توان انواع تغییرات ظاهری به بخش های گوناگون بازی داد، مانند رنگ ها، تم مراحل، موسیقی.

اگر سبک سریع Score Attack، سلیقه شما نیست، سبک Adventure نیز هست که در این روش شما به درون مرحله ای می روید که در آن ۱۰ چالش به شما سپرده می شود مانند جمع کردن تعداد خاصی میوه، نقطه، تعداد پرش و … . پس از اتمام هر مرحله بسته به درجه سختی انتخابی شما، سرعت اتمام مرحله و سایر معیار ها، ستاره داده می شود که با رساندن این ستاره به حد مطلوب می توانید به مراحل غول بروید و تلاش به اتمام آنها کنید. مراحل غول بازی PCE2 شبیه به مراحل عادی اند و تنها تفاوت آن وجود یک روح غول پیکر در پیش زمینه مرحله است که روح های کوچک تر و عصبانی را به سوی Pac-Man روانه می کند.
Score Attack و Adventure Mode تنها نیمی از بازی هستند و نیم دیگر بازی کاملا به بازی دو نفره اختصاص داده شده است. بخش چند نفره بازی مانند بخش Score Attack است با تفاوت هایی خاص. دیگر از برخورد چند بار با روح ها خبری نیست و به محض برخورد با آنها، Pac-Man نابود می شود، اما اولا وقتی هر کدام از گیمر ها به یک روح خیلی نزدیک شود، بازی یکدفعه کند می شود ( مانند Bullet Time در بازی Max Payne ) تا فرصت داشته باشید سریع دور بزنید و دور شوید. با وجود کند شدن هم اگر باز گیر افتادید، چند ثانیه فرصت خواهد بود تا یار شما به شما برسد و سریع شما را نجات دهد. این تغییر های جالب باعث می شود همواره یار ها حواسشان به یکدیگر باشد.
تمام این گیم پلی جذاب و سبک های متنوع همراه هست با موسیقی های متناسب که با سبک های الکترونیک خاص، هیجان بازی را زنده نگه می دارد. گرافیک بازی هم در این نسخه سبک نئون را به خودش گرفته که در کنار موسیقی خوب آن ترکیب بسیار دلچسبی را ایجاد کرده است.
Pac-Man Championship Edition 2 Plus همان چیزی است که عاشقان بازی های آرکید به دنبال آن بوده اند و با داشتن بخش یکنفره و چند نفره بسیار عالی و جذاب، این بازی می تواند ساعت های شاد و شیرینی را به همراه داشته باشد.
امتیاز کلی ما به بازی ۹.۲۵ میباشد

طلاعات بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *